• Fraktfritt vid order över 1000 kr exkl. moms
  • Beställ innan 20.00 - skickas samma dag*
  • Upp till 5 års garanti på LED-belysning

Hur returnerar jag en produkt?

Det är viktigt för oss att du är nöjd med ditt köp. Om du inte är nöjd med din produkt av någon anledning, kan du returnera din order inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Detta kan du enkelt göra via ditt personliga konto.

 

Hur du skapar en returförfrågan från ditt personliga konto

 

  1. Logga in på ditt konto och klicka på "Mina serviceförfrågningar"
  2.  

  3. Klicka på knappen "Skapa en ny serviceförfrågning", välj din beställning och fortsätt
  4.  

  5. Ange antalet produkter du vill returnera eller byta 'Servicemängd'
  6.  

  7. Välj om du vill göra en retur eller byta dina produkter
  8.  

  9. Om du har mottagit en skadad produkt, krävs det även att du laddar upp en bild på samtliga skadade produkter

 

När din begäran har skickats, kommer du att få ett e-postmeddelande med mer information om hur du går tillväga. Om du behöver returnera produkter, skriv då ut returformuläret och lägg till det i paketet.

 

Vanliga frågor

 

Klicka på frågan här under för att se svaret.

Vad är er returpolicy?

Om du inte är nöjd med din produkt av någon anledning, kan du inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning enkelt inleda en returprocess. Vi ber dig att följa följande riktlinjer när du önskar returnera din order:

  • Alla artiklar måste vara oanvända och oskadade.
  • Alla artiklar måste vara kvar i sin originalförpackning och ha kvar bifogade användarmanualer.
  • Alla artiklar måste nämnas på returformuläret, annars kan din retur inte behandlas.
  • Alla artiklar måste returneras på ett säkert sätt för att undvika transportskador.

Vänligen returnera inga produkter om du inte har fått ett e-postmeddelande från oss med en förpackningsdel för din retur.


Behöver jag betala för returkostnaden?

Om du har mottagit fel produkter, trasiga föremål eller om något från din beställning saknas täcker vi kostnaderna för den nya sändningen. Om du vill returnera dina produkter på grund av ditt egna misstag, till exempel felbeställning, är du ansvarig för returkostnaden till vårt lager i Nederländerna.

Denna information kan du även hitta i våra villkor, både för företagskunder or privatkunder.


Vad är returadressen?

Efter att din returförfrågan har godkänts, kommer du att få ett e-postmeddelande med alla instruktioner och en retursedel till rätt returadress. Paket som skickas till andra adresser än vår varulageradressen kommer inte att behandlas.



Vart kan jag kolla statusen på min returförfrågan?

Du kan när som helst kolla statusen för din returförfrågan via ditt personliga konto. När returförfrågan har bekräftats, kommer du att få ett bekräftelsemail.

När får jag tillbaka mina pengar?

Du kommer att få din återbetalning inom 14 dagar efter mottagandet av dina returnerade produkter till vårt lager. Pengarna går tillbaka till samma konto som du ursprungligen betalat ifrån.

Behöver jag betala för att ersätta en trasig produkt?

Om du har mottagit en trasig artikel täcker vi kostnaderna för ersättningen. Vi förstår att detta kan orsaka besvär och extra väntetid, vilket vi ber om ursäkt för det. Du behöver inte skicka tillbaka det trasiga föremålet till oss. Se till att lämna in produkten till en återvinningsplats.

Hur laddar jag upp en korrekt bild?

"När du önskar byta ut en trasig artikel, se till att ladda upp en bild som tydligt visar skadan. Om skadan är teknisk och inte är synlig ber vi dig skicka en bild där produktkoden är synlig på bilden.

Se exempel:

broken Noxion LED tubes
Jag kan inte logga in på mitt konto för att göra en returbegäran, hur gör jag då?

 

Om du har några problem med din returförfrågan kan vi även hjälpa dig om du kontaktar oss via email. Skicka ditt meddelande till [email protected] med följande information:

  • Anledningen för din retur
  • Ditt ordernummer
  • Om du mottagit en trasiga / defekt produkt: bifoga en bild av respektive produkt

Du kommer att få en bekräftelse på mottagandet via email med ytterligare information om returprocessen.


 

Jag hittar inte svar på mina frågor, kan ni hjälpa mig?

 

Du är alltid välkommen att kontakta oss, vår kundtjänst hjälper gärna till med dina frågor.