• Fraktfritt vid order över 1000 kr exkl. moms1250 kr inkl. moms
  • Beställ innan 20.00 - skickas samma dag*
  • Beställ mer, betala mindre 
  • Upp till 5 års garanti på LED-belysning

 LamporNu All-In Garanti

 

Vi hos LamporNu är stolta över att kunna leverera kvalitets belysning som varar länge. När du handlar en produkt från LamporNu är garantin automatiskt inkluderad i produktpriset. Genom att köpa en produkt med garanti är du säker på att dina ljuskällor kommer prestera som förväntat. Vi garanterar att de produkter som tillhandahålls av oss uppfyller kraven på användbarhet, tillförlitlighet och livslängd. Europeisk reglering skiljer mellan garanti för privat kunder (minst 3 års garanti) och garantin för företags kunder (minst 1 års garanti). Garantiperioden varierar beroende på vilken produkt du har köpt. LamporNu ger en garanti på mellan 1 och 7 år.

Vad ingår i garantin?

Garantin täcker endast ursprungliga fel, dolda fel eller tekniska fel på produkten, alltså fel som uppstått innan leverans. Kunden förväntas använda produkten på ett normalt och enligt föreskrivna rekommendationer angiven i produktbeskrivning eller i den medföljande bruksanvisningen. Följande villkor gäller för normal användning:

  • Använd din produkt efter rekommenderad användning från vår hemsida, på förpackningen eller/och manualen.
  • Omgivningstemperaturen för LED lampor måste vara mellan -20⁰C och +30⁰C.
  • Omgivningstemperaturen för LED lysrör och övriga lampor måste vara mellan -30⁰C och +45⁰C.
  • Luftfuktigheten måste vara lägre än 80%.
  • Det ska finnas ett utrymme på 10mm runt lampan/armaturen.
  • Du kan högst tända/släcka produkten 50.000 gånger.
  • Spänningen (V) får inte avvika mer än 10% från 230V.
Vad ingår inte i garantin?

LamporNu gör ingen återbetalning vid förlust av pengar eller tid såsom kostnader för installationsarbete eller hyrd utrustning. Vi återbetalar endast kostnader för de inköpta ljuskällorna eller armaturerna.

Hur gör jag anspråk på garantin?

Om en produkt är defekt, skadad eller inkomplett har du rätt att begära en ersättningsprodukt, reparation eller i vissa fall återbetalning enligt konsumentköplagen. Du kan snabbt och enkelt göra detta genom att logga in på ditt personliga konto. När du har loggat in på ditt konto kan du skapa en returförfrågan under rubriken “mina reklamationsförfrågningar”. Sedan skriver du varför du vill returnera varan (t.ex. Produkten jag beställde funkar inte). Vänligen lägg till, minst en tydlig bild där man kan se varan. Om det inte finns nån ersättningsprodukt tillgänglig kommer inköpsbeloppet återbetalas inom 14 dagar.

Har din vara gått sönder i transporten?

Detta är tyvärr beklagligt men kan i vissa fall uppstå. Kunden måste skriftligen meddela oss detta så snart som möjligt men inom 14 dagar efter mottagen vara. Kontakta LamporNu på [email protected] med ditt ordernummer samt en bild på den skadade produkten och kartong. Kontakta oss med ordernummer, produkt och bilder på den skadade produkten och kartongen. Vi kommer att lösa detta så fort vi kan.