Föregående

Vanliga frågor (FAQ)

Allmänt

Varför specialiserar sig LamporNu.se på lampor från Philips?
Jag har en lampa från ett annat märke, hur hittar jag Philips alternativ?
Vilka märken av armaturer erbjuder LamporNu.se?
Är kundens återkopplingar på eKomi riktigt?

Beställning

När kommer min beställning att behandlas?
Kan jag spåra min beställning?

Efter att jag gjort min beställning fick jag ingen bekräftelse på beställningen, hur är detta möjligt?
Kan jag fortfarande avbryta min beställning?
Jag har inte fått min beställning ännu, kan det vara något fel?
Hur löses trasiga lampor vid mottagandet?

Betalning

Varför säger webbplatsen att mitt VAT-nummer (momsregistreringsnummer) är ogiltligt?
Var kan jag hitta min faktura?
Är det möjligt att få en faktura?

Ändringar

Jag har beställt fel produkter, vad ska jag göra?
Jag har fått produkter, som jag inte har beställt?
Jag har angett fel adress, vad ska jag göra?
Jag har beställt fel produkter som jag redan har fått hem?

Produkter
Hur kan jag ersätta halogenlampor med LED-lampor?
Hur kan jag välja rätt lysrör?
Hur väljer jag rätt driftdon?

Frakt
Hur lång tid tar det innan min beställning kommer?
Vid vilken tidpunkt kommer min beställning att levereras?
Varför är fraktavgiften så hög? 

Finns din fråga inte här? Välkommen att kontakta info@lampornu.se



Allmänt
Varför specialiserar sig LamporNu.se på lampor från Philips?
- Philips är en världsedande tillverkare av belysning. LamporNu.se köper direkt från sina leverantörer. Tack vare vårt nära samarbete kan vi försäkra er bästa kvalitet och service. Du kan också vara säker på en snabb leverans med bästa garanti. Vårt team som arbetar för LamporNu.se har en god kunskap om belysning och vi är skyldiga att bistå med bästa möjliga service. 
Till toppen

Jag har en lampa från ett annat märke, hur hittar jag Philips alternativ?
- De vanligaste märkena är Osram, Sylvania och GE. När du klickar på någon av dessa lampor får du automatiskt en lista över Philips alternativ. Om den alternativa som du behöver inte finns, ring eller maila vår kundtjänst.
Till toppen

Vilka märken av armaturer erbjuder LamporNu.se?
- LamporNu.se har sitt egna lokala varumärke av fixturer. 
Till toppen

Är kundens återkopplingar på TrustPilot riktiga?
- Trustpilot är ett oberoende företag som tar emot omdömen från våra kunder. De är helt oberoende och ger dig en möjlighet att ge en ärlig feedback av LamporNu.se på deras webbplats. Oavsett negativ eller positiv feedback, kommer det forfarande visas på eKonomis webbplats. Vi vill hela tiden bli bättre, därför kommer vi inom 5 dagar efter din beställning att skicka ett e-postmeddelande där du ombeds att skicka ett omdöme till trustpilot angående hur du har upplevt ett köp via LamporNu.se och om du fått den hjälp du önskat av vår kundtjänst.
Till toppen



Beställning
När kommer min behandling att behandlas?
 
- Din beställning kommer att behandlas efter att din betalning har mottagits. Därefter kommer produkterna att hållas reserverade för dig. Så länge det inte finns någon likvid på ordern, kommer den att förbli i vårt system tills betalningen har gjorts. 
Till toppen

Hur kan jag spåra min beställning?
- Om du gör en beställning och sedan skapar ett konto, kommer du inte att kunna följa din beställning. Din beställning kan endast spåras när du har ett konto som är registrerat i vårt system. När ditt konto har gjorts och bearbetats i vårt system kommer du då kunna kontrollera status för din beställning. Om din beställning har skickats kommer du att få ett spårningsnummer. Med spårningsnumret du kan spåra din beställning på UPS.com
Till toppen

Efter att jag gjort min beställning fick jag ingen bekräftelse på beställningen. Hur är detta möjligt ?
- Kanske finns det ett fel i din e-postadress. Om det finns ett fel i din e-postadress får du inte några e-postmeddelanden från LamporNu.se. Kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.
Till toppen

Kan jag fortfarande avbryta min beställning?
- Om din beställning ännu inte har levererats är det möjligt att avbryta din beställning. I sådana situationer vänligen kontakta vår kundtjänst.
Till toppen

Jag har inte fått min beställning ännu, kan det vara något fel?
Det kan finnas flera orsaker till detta. Här är några skäl till varför en beställningen kan försenas.

* Din betalning ännu inte har skett. Så länge din betalning inte genomförts, kommer din beställning att parkeras och processen stoppas, tills dess att  betalning genomförts.

* Dina varor finns inte i lager. På grund av vår omfattande lagerförsörjning kan det inträffa att en produkt oväntat tar slut. Du kommer att meddelas om din beställning är försenad. 

* Problem med UPS. Med spårningsnummer du kan spåra statusen för din beställning. Om det inte finns några skäl till varför din beställning är försenad, kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.
Till toppen

Hur löses trasiga lampor vid mottagandet?
Ibland kan det hända att en lampa går sönder under transporten. Därför rekommenderar vi att kontrollera lamporna vid mottagandet.

Om du upptäcker att en lampa är trasig kan du returnera din beställning inom 2 veckor från dagen för mottagandet.Logga in på "mitt konto" och klicka på "retur" för att skapa en returansökan. Ange produktens artikelnummer, antal trasiga produkter samt bifoga en bild av de skadade lamporna. En bild av de skadade artiklarna är nödvändigt för att behandla din ansökan. På grundval av dessa uppgifter beslutas vilka ytterligare åtgärder som behöver vidtas.
Till toppen



Betalning

Varför säger webbplatsen att mitt VAT-nummer är ogiltligt?
- Ditt VAT-nummer (momsregistreringsnummer) ska anges utan mellanslag och punkter, annars känner webbplatsen inte igen ditt nummer. 
Till toppen

Var kan jag hitta min faktura?
- Efter att ha avslutat din betalning på nätet kommer du automatiskt få ett e-postmeddelande med dina betalningsuppgifter samt en faktura som en PDF-fil.

Om du skapar ett konto och sedan gör en beställning kan du kontrollera din faktura. När du är inloggad på www.lampornu.se kan du visa dina betalningsuppgifter under "min beställning" och sedan "visa beställning". Högst upp på sidan står det "på denna order" kan du klicka på det för att se din faktura .
Till toppen

Är det möjligt att få en faktura?
- Vi erbjuder endast faktura vid större beställningar. Kontakta vår kundtjäst för mer information.

Till toppen



Ändringar
Jag har beställt fel produkter, vad ska jag göra?
- Om din beställning ännu inte har slutförts kan du kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon för att lägga till produkter i din beställning. Om din betalning har skett kommer du inte vara möjligt att justera din beställning. Om din beställning ännu inte har skickats kan du kontakta vår kundtjänst för att avbryta/ändra din beställning. Om du redan mottagit fel produkter, logga in på "mitt konto" och klicka på "retur" för att skapa en returansökan. 
Till toppen

Jag har fått produkter som jag inte har beställt?
- Om du skulle få fel produkt - som du inte beställt, vänligen logga in på "mitt konto" och klicka på "retur" för att skapa en returansökan. Inom kort får du ett mail med ett returformulär som du kan fylla i och skicka tillbaka till oss. Då kommer vi att lösa ditt ärende så snart som möjligt och skicka rätt objekt till dig.
Till toppen

Jag har angett fel adress, vad ska jag göra?
- Du kan ge dina korrekta adressuppgifter till vår kundtjänst via e-post eller telefon.

Till toppen

Jag har beställt fel produkter som jag redan har fått hem?
- Du har full returrätt i 14 dagar efter mottagen leverans. Det är dock VIKTIGT att du skapar en returansökan på "mitt konto" under fliken "returer", då ett returformulär ska fyllas i och sändas tillsammans med varorna. 

  • Artiklarna ska vara oanvända
  • Artiklarna skall vara i originalförpackningen
  • Artiklarna måste returneras komplett med inkluderade manualer, klistermärken och övriga tillbehör.

Kunden betalar returporto, men LamporNu.se sänder dig sedan de korrekta produkterna fraktfritt.
Till toppen



Produkter
Hur kan jag ersätta halogenlampor med LED-lampor? 
Här nedan finns detaljerna hur du kan ersätta halogenlampor med LED-lampor.

Det är viktigt att uppmärksamma lampans sockel. En 12V halogenlampa kan ha en G4, G53, GU5.3 sockel.

230V halogenlampor kan ha en GU10, E14 eller E27 sockel. Samtidigt är det viktigt att hålla spänningen på samma nivå. Om du har en halogen 12V väljer GU5.3 / MR16 LED-lampor LV (12V), G4 / MR11 LED-lampor (12V) och / eller för AR111 LED G53-lampor (12V).
Om du har en 230V halogenlampa, bör du välja LED-spotlight GU10 LED-lampor (230V) E27 LED lampor (tjock uttag, 230V) och / eller LED-lampor för E14 (tunn mössa, 230V).

I alla LED spotlights anges det vilken effekt LED kan ersätta halogenlampor. Till exempel:

Philips 20W 2700K MR11 ledspotLV 4-24D. De 4 står för 4W LED. De 20 står för 20W halogen.
Philips 20W 2700K MR11 24D ledspotLV 4. De 4 står för 4W LED. De 20 står för 20W halogen.
Halogenlampor ger generellt ett varmvitt ljus (3000K). Med LED-lampor du har ett val att välja bland olika färgtemperaturer. De vanligaste är mycket varmvit (2700K), varmvit (3000K) och cool white (4000K) ljus.
Till toppen

Hur kan jag välja rätt lysrör?
- Effekten av alla lysrör är kopplat till längden av röret. Ju högre wattal av röret, desto längre hållbarhet. Om du har en glödlampa med 36W kan du inte ersätta den med en på 18W. 
Till toppen

Hur väljer jag rätt driftdon?
- Även om vi försöker ge så mycket information som möjligt om våra driftdon så är det fortfarande en mycket komplicerad fråga. Lyckligtvis har vi en stor databas med olika driftdonskombinationer. Vänliga kontakta oss för hjälp. 
Till toppen



Frakt
Hur lång tid tar det innan min beställning kommer?
- På vår hemsida finns det en indikation om respektive produkts leveranstid. LamporNu.se gör sitt bästa för att ge bästa möjliga indikation. På grund av vårt omfattande leveranslager kan en produkt oväntat ta slut. I sådana fall kommer du att meddelas om att din beställning är försenad. Vanligtvis skickas varorna inom 5 arbetsdagar. 
Till toppen

Vid vilken tidpunkt kommer min beställning att levereras?
- Våra produkter fraktas med UPS eller GLS. UPS och GLS erbjuder säker och snabb leverans över hela världen. Vi kan inte påverka UPS/GLS leveransschema men vi vet att de genomför 3 leveransförsök innan varorna återlämnas till LamporNu. 
Till toppen

Varför är fraktavgiften så hög?
Dina produkter förpackas på ett säkert sätt för att förhindra skador under transporten. Detta kräver extra omsorg vid paketering samt ett gott material för att förhindra skador under transporten, vilket gör att fraktkostnaderna blir högre än normalt.
Till toppen

 

loading

Vänta…

Fortsätt handla
Till kassan